אור הכחול הינו כינוי לאורכי גלים קצרים שנמצאים בטווח של 380 - 500 ננמוטר.

סמארטפונים, מסכי מחשב, טלוויזיות, נורות פלורסנט משרדיות והשמש פולטים אור כחול. בכל מקום שאת/ה מסתכל כמעט, יש אור כחול. כל צבעי האור נמצאים בשמש, כולל אדום, כתום, ירוק וכחול. עם זאת, רמת האנרגיה של כל צבע משתנה. לדוגמה, לאדום וכתום יש אורכי גל ארוגים יותר ופחות אנרגיה. אור כחול מורכב מאורך הגל הקצר ביותר ומכיל את מירב האנרגיה בספקטרום האור שהעין האנושים יכולה לראות.

אור כחול נפלט בעיקר מהשמש כשאתה בחוץ, אבל אנשים נחשפים כעט ליותר ממנו בתוך הבית - במיוחד מזמן מסך רב מידי. 

 

 

 

 

1. מונע עומס בעיניים

משקפי אור כחול יכולים דרך אחת להקל על עומס דיגיטלי בכל מקרה. משקפיים מיוחדים אלה מסננים אור כחול ומגדילים את הניגודיות, מאפשרים לך להתמקד בקלות רבה יותר ומונעים מאמץ בעיניים.

2. מספק שינה טובה יותר

אור כחול יכול להשפיע לרעה על מחזורי השינה הרגילים שלך ועל איכות השינה שלך. יתר על כן, אור כחול בערב יכול לעכב את יכולת הגוף לייצר מלטונין.

מלבד השפעתו על ייצור המלטונין בגוף, אור כחול גם מפריע לשעון הגוף הטבעי שלך. אתה עלול להתקשות לישון בלילה ולקום בבוקר עם המוח שלך מקשר בין אור כחול לשעות היום. באופן דומה, אתה יכול למזער את ההשפעה הזו על ידי הימנעות מזמן מסך 30 דקות לפני השינה. כחלופה, הרכבת משקפי אור כחול לפני השינה בזמן השימוש בסמאפרטפון יכולה גם לעזור להפחית את ההשפעות של חשיפה לאור כחול.

3. מפחית את הסיכון למחלות עיניים

חשיפה רבה מידי לאור עלולוה להגביר את הסיכוי לפתח מחלות בעין כגון קטרקט. האור הכחול יכול לחדור דרך הקרנית ואז להגיע לרשתית.

אכן, זה נכון שהקרנית ועדשת העין שלך יכולות לחסום אור UV מזיק מלהגיע לרשתית שלך, אבל הם לא יכולים לחסום אור כחול. לכן, הרכבת משקפי אור כחול יכולה להפחית את ההשפעות החזיקות של חשיפה מתמדת לאור כחול, מה שיפחית את הסיכון שלך לחלות במחלות עיניים.

4. מגן על העיניים מפני יובש

למרות שהעיניים יבשות נשמעות כמו בעיה קלה, הן עלולות להסיח את הדעת כאשר מנסים להתרכז או נוהגים אחרי כמה שעות של משחקי מחשב או עבודה. בנוסף לכך, יובש עלול לגרום לך לשפשף יתר על המידה את העיניים, ולגרום להן לכאב. הפוך את זמן המסך לנוח יותר על ידי חסימת האור הכחול על ידי הרכבת משקפי אור כחול כדי למנוע את התייבשות העיניים שלך

5. תוכל להשתמש במכשירים שלך זמן רב מבלי לדאוג

כיום, רוב המשימות היום יומיות שלך דורשות שימוש בסמארטפון, בטאבלט או במחשב, מה שעשוי לשמור אותך דבוק למסך במשך שעות בכל יום.

מכשירים אלו פולטים אור כחול, אשר